The Fable: A Pedagogical Resource for Teaching of Values
DOI:
https://doi.org/10.17162/rmi.v5i2.1321Keywords:
fable, education, values, didactic values, structure and types of fable, readingAbstract
The aim of this paper is to argue the role of reading and analyzing the fables: a pedagogical resource in the teaching of values. In order to achieve this objective, the following topics related to the fable have been designed: characteristics, types, didactic values and structure. On the other hand, students are currently immersed in the Informations and Communications Technologies (ICTs) looking for distraction, entertainment, hobby, etc., in order to satisfy their trivial, negative and vulgar needs. His preference is for internet browsing rather than opening the pages of a book and educating himself. It is evident that, in addition to the lack of information, communication, education, culture and reflection, the values necessary for comprehensive education are being lost. Therefore, the readings and analysis of the fables as a didactic strategy constitute a pedagogical resource for the teaching of values, in a dynamic and fun way, allowing the story to act as a mediator during the teaching-learning process.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).