The Singapore Math: Its scope for learning mathematics
DOI:
https://doi.org/10.17162/rmi.v5i2.1322Keywords:
Singapore Math, CPA Approach, mathematics, learningAbstract
One of the great challenges in teaching mathematics lies in to implement strategies for learning it. This is a challenge for teachers today who, in most cases, do not detach themselves from the traditional educational model of teaching —the consequence of which is the presence of unmotivated students with difficulties in learning mathematics. For this reason, the purpose of this article is to analyze the scope of the Singapore Math for teaching mathematics, mentioning the dimensions, approaches, methodology and theories that support this method. This is based on the development of students' thinking to transform them into citizens capable of facing the demands of society with a creative and open attitude. It is also based on the Concrete, Pictorial, Abstract (CPA) approach. The main conclusion obtained is that the Singapore Math has positively increased the learning of mathematics, since it allows students to go from a manipulative phase to a drawing phase, and gradually reach an abstract level.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).