Academic performance: a very complex universe for pedagogical work
DOI:
https://doi.org/10.17162/rmi.v5i2.1325Keywords:
academic performance, pedagogy, education, educational methodologyAbstract
This paper has the objective of analyzing the factors that affect the academic performance of students. Currently, recent studies show the problems related to this object of study; Among other problems, traditional methodology, socio-family factors, lack of motivation and self-motivation stand out. For this reason, this study emphasizes the definition of academic performance: a set of notes; Academic progress responds to different factors of a biological, psychological, economic and sociological nature. Therefore, academic performance is a basic, complex and multidimensional construct in the teaching-learning process, because it identifies the student's academic progress and makes a value judgment. In conclusion, the evaluations, the methodology, the factors and the teacher's role are directly associated with the student's academic progress.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).