Study habits and academic performance, in the area of mathematics of students of the 6th grade of primary school
DOI:
https://doi.org/10.17162/rmi.v6i1.1436Keywords:
Study habits, Academic performance, Study environmentAbstract
This research addresses study habits and academic performance, in the area of mathematics, whose participating students were from Adventist educational institutions, assigned in the department of San Martín, with the purpose of determining if there is a significant relationship of the variables, whose Research presents the quantitative approach, whose design was non-experimental, correlational. The sample consisted of 71 students in the sixth grade of primary school. The Lickert type questionnaire was worked for the study habits variable. The results, for the second variable, the evaluation records were used, the correlation coefficient Rho Spearman was worked, in order to test the hypotheses. It is concluded that the relationship is not significant.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).