University social responsibility in the professional training of undergraduate students of a denominational university
DOI:
https://doi.org/10.17162/rmi.v7i1.1689Keywords:
University social responsibility, professional training, confessional university, higher education.Abstract
The objective of this research is to identify the current situation of a denominational university with respect to the implementation of certain practices of social responsibility. To this end, this research is adjusted to a type of correlational model with the purpose of causality, with which it is intended to explain the existing relationships between the variables by establishing a relationship. We have proceeded with a sample of 15% of students enrolled in 2017-I. Consequently, the results show a variability in the level of application of university social responsibility, with an F 174.719 and a p-value of 0, whose result confirms that there is a significant multiple linear regression for any level of significance of university social responsibility. Considering the coefficient of determination, its degree of significance is 55.4%. This result produces a good fit in the prediction of the RSU of each student through the following implications: 1) social commitment especially in the neediest, 2) formation of a social conscience, 3) social professional exercise, and 4) discovery of values
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).