Impact of the Model for the Conceptualization of Architectural Design (MCDA) on the learning of architectural design in university students
DOI:
https://doi.org/10.17162/rmi.v8i2.1764Keywords:
Architectural Design, Learning, Draft, planification.Abstract
The present research aimed to determine the Impact of the Model for the Conceptualization of Architectural Design (MCDA) on the learning of architectural design in university students from Tarapoto. The application of the methodology to analyze the architectural design teaching-learning processes was assessed, as it had previously been subjected to a validation procedure. After a review of the national and international databases, it is possible to verify the need to elaborate an applied investigation to the pedagogy in architecture because there are still several fields of the teaching of architectural design where to continue deepening. The first objective of the research seeks to determine the Impact of the Model for the Conceptualization of Architectural Design (MCDA) on the learning of architectural design in university students from Tarapoto. It can be seen that the result of the Student's t test is equal to -2.592 with 19 degrees of freedom and a p value of 0.018 (p <0.05), which indicates that there is a significant difference in the result obtained by the 20 students, that when evaluated in the post test, they obtained better scores compared to the pretest. Therefore, it is concluded that the impact of the MCDA model is significant in the learning of architectural design in university students from Tarapoto.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (veaThe Effect of Open Access).