Background and Motifs for the Spiritual Master Plan
DOI:
https://doi.org/10.17162/recm.v18i1-2.1534Keywords:
SMP, spirituality, assessment, Adventist educationAbstract
The spiritual development has always been a pivotal axis for Adventist education. The educational purposes have been clearly established from the very beginning by Ellen G. White writings and the Adventist theology. The numerical and organizational growth of the institutions require an appropriate assessment of the educational efforts focused on spiritual growth of the students. The Spiritual Master Plan (SMP) should reflect those purposes. The search process for making the spirituality a relevant factor or the most transcendent one in Adventist education, and despite the educational level applied to, is still a challenge for administrators, leaders, chaplains, and teachers. The philosophic-biblical principles for spiritual growth require being transferred to a practical experience so that the planning process would allow the establishment of clear indicators for their measurement and evaluation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)