Servant leadership: a biblical-theological analy
Keywords:
leadership, serviceAbstract
Servant leadership: a biblical-theological analysis. Servant Leadership: A Biblical Theological Analysis, presents the analysis of the origin of the Servant Leadership model by Robert K. Greenleaf, who used the book The Journey to the East by Hermann Hesse to give rise to this model, which is not related with the Bible. This article analyzes the philosophy that surrounds the book The Journey to the East and the biblical foundations that were adapted to support it through the contextual and semantic analysis of the words used in the biblical texts, which, in many cases, have been used outside the context. Without diminishing the importance of Servant Leadership, this article has concluded that the service is a fundamental part of leadership, but this model does not have its biblical origin.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)
