Motivational Profiles and People Management in Volunteering
DOI:
https://doi.org/10.17162/recm.v18i1-2.1159Keywords:
volunteering, motivation, attraction, recruitment, people managementAbstract
Volunteering has gained considerable attention within society. It is a way to show concern for others, but it can also be loaded with personal and selfish goals. This study looks at the relationship between the Third Sector and volunteering, and seeks to identify the real motivations that lead individuals to engage in voluntary activities. Therefore, the Volunteer Functions Inventory model was used, which collected responses from 130 volunteers, and concluded that among the six profiles proposed, the one related to values, altruism and humanitarianism is the great motivator of individuals in volunteering. Finally, we propose a reflection on the people management process, associated with attracting, recruiting and retaining volunteers, significantly considering the motivational profiles identified, in order to improve voluntary practices and experiences.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)