An approach to evangelism strategies for Islamic women
DOI:
https://doi.org/10.17162/recm.v22i2.2153Keywords:
evangelism, islamic womanAbstract
An approach to evangelism strategies for Islamic women. This article presents an approach to evangelism strategies aimed at Islamic women, a vulnerable social group within Islam. Analyzing Islamic doctrine, cultural traditions and the social role of women in Muslim societies, the study proposes five fundamental steps to approach these women with the Christian message. It stresses the importance of recognizing divine sovereignty over salvation, adapting the gospel to their cultural context and using a respectful approach that does not impose ideas, but allows for a gradual process of transformation. It also highlights the value of presenting Jesus as a defender of women's rights, marking a difference with Islamic regulations on the treatment of women.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)
